یادداشت‌های روزانه‌ی من

یادداشت‌های روزانه‌ی من

دچار یعنی عاشق!!
و فکر کن که چه تنهاست اگر که
"ماهی کوچک"
دچار دریای بیکران باشد ..
.
.
من در اینستاگرام:

Instagram
Categories
Archive

بعدا شاید عنوان هم گذاشتم

سه شنبه, ۳ دی ۱۳۹۸، ۰۲:۲۷ ب.ظ

از پدرم پرسیدم بابا برای من دعا می‌کنین دیگه؟ گفت بیست‌و چهار ساعته! گفتم ممنون، می‌دونستین دعای پدر برای فرزندانش مثل دعای پیامبر برای امتشه؟ پدرم خوشحال شد.

امروز نمی‌تونستم برم سر کار. لِم مادرم هم دستمه. چند ساله سه‌شنبه‌های آخر ماه قمری روضه‌ی خونگی داریم. توی کارهای خونه کمک کردم. بیشتر از اوقات دیگه که متاسفانه از روی غفلته، توجه و ابراز محبت کردم. باهم از هر دری حرف زدیم و ازش خواستم برام دعا کنه.

قبلا گفتم جای دل کجاست؟ همون‌جا سبک‌تر بود.

۹۸/۱۰/۰۳
ماهے !!

نظرات  (۳)

۰۳ دی ۹۸ ، ۱۵:۴۳ دچارِ فیش‌نگار

جای دل کجاست

پاسخ:

در توحید مفضل امام صادق (علیه‌السلام) جای فؤاد، یعنی همان دل را این‌طور توضیح داده‌اند:

«یا مفضل من غیث الفؤاد فی جوف الصدر و کساه المدرعة التی هی غشاؤه و حصّنه بالجوانح و ما علیها من اللحم و العصب لئلا یصل الیه ما ینکأه؟ اصف لک الان یا مفضلالفوأد، اعلم ان فیه ثقبا موجهه نحوالثقب التّی فی الریه تروح عن الفواد، حتی لواختلف تلک الثقب و تزایل بعضها عن بعض لما وصل الروح الی الفواد، و لهلک الانسان...»


جایی که انسان ناخودآگاه دستش را می‌گذارد روی قفسه‌ی سینه‌اش، تقریبا نزدیک همان‌جایی‌است که ائمه از آن با نام «فواد» یا «دل» یاد و برای این‌که دل با قلب یکی گرفته نشود از لفظ فؤاد استفاده کرده‌اند. حضرت می‌گویند که دل در سینه و زیر دنده‌ها واقع شده‌است. از نظر چشمی قابل مشاهده نیست اما، از نظر رفتاری برای انسان قابل ادراک است. همان‌طور که در حدیث هم آمده، دل جایی‌است که روح انسان با جسم(مرکبش) متصل می‌شود و ارتباط می‌گیرد. برای همین هم مهم است که انسان جایگاهش را بداند. امام رضا علیه‌السلام می‌گویند برای این‌که نفستان آرام و از حالت سرکشی خارج شود در هنگام گفتن ذکری دست خود را بر سینه بگذارید.

۰۳ دی ۹۸ ، ۱۶:۱۴ دچارِ فیش‌نگار

متشکرم

 

حالا که خوش گذشته

بازم از پیچش ها انجام بدین پس

دیدی یهو به خودت میای میبینی انگار صدساله مامان و بابارو ندیدی؟ درحالیکه روزی هزار بار چشم تو چشم میشین!

عنوان گاهی دلم برای خودم تنگ می شود چطوره؟ 

پاسخ:
قشنگه ولی فعلا در وصفم نیست زینبِ عزیزم. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">