یادداشت‌های روزانه‌ی من

یادداشت‌های روزانه‌ی من

دچار یعنی عاشق!!
و فکر کن که چه تنهاست اگر که
"ماهی کوچک"
دچار دریای بیکران باشد ..
.
.
من در اینستاگرام:

Instagram
Categories
Archive

منو ببر به سمت نور..

جمعه, ۷ تیر ۱۳۹۸، ۰۲:۳۷ ب.ظ

در خطاطی، خط معلی را جور دیگری دوست دارم. عجب که چه اسمی روی این خط گذاشته‌اند. هم از جهت معنای باطنی فوق العاده ای که در پست قبل توضیح دادم، هم به جهت ترجمه تحت‌اللفظی. همان‌طور بلند، رفیع و برافراشته. کاملا مطابق با واقعه کربلا. چند سال پیش به عشقِ خط معلی رفتم حوزه هنری. از رفتنِ مستقیم به سمت معلّی کمی هراس داشتم. به چشمم سخت می‌آمد. دوست داشتم منِ هنرنخوانده، پایه‌ی هنری، کشیدنی و نوشتنی‌ام را قوی‌ کنم بعد بروم سراغ معلی. ولی نه با سبک معمول. ظریف کاری و دقیق شدن در کشیدن جزئیاتی که کار هرکسی نباشد برایم جذاب بود. کمی نگارگری یا مینیاتور و بیشتر تذهیب یادگرفتم. دوست داشتم دور تابلوهای معلایم را خودم تذهیب کار کنم، نه دیگری و بعد بروم سراغ خطاطی. ادامه ندادم. پس حرفه‌ای هم نشدم ولی به قدری بود چیزهایی بکشم. چند ماهی بود که احساس می‌کردم خاطرم مکدر شده و تمرکزم قدری کاهش پیدا کرده‌. باید دوباره خودم را پیدا می‌کردم. فقط به این فکر می‌کردم دست‌هایم، این ده تا انگشت می‌توانند وضعیتم را جوری که می‌خواهم کنند. این‌طور وقت‌ها کارهای یدی کارشان را خوب بلدند. تایپ کردن نوشته‌ها را بیشتر از نوشتن روی کاغذ دوست دارم. چون تو مجبوری با هر دو دست تایپ و هر دو نیم‌کره را درگیر کنی. همین هم موجب افزایش تمرکز می‌شود. قسمت شد و چند وقتی است دوباره سراغ هنر و خط رفته‌ام. بدون هراس. دیروز که استادم مشغول تذهیب کاری دور تابلوی معلی « ولایه علی‌بن‌ابیطالب حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی» بود داشتم فکر می‌کردم اگر چندسال قبل رها نمی‌کردم، شاید من هم حالا مشغول تذهیب نگاری دور اثر خودم بودم. اگرچه نه به کیفیت استادم که بیست و اندی سال است حرفه‌اش این است. خطاطی، تذهیب و به طور کلی نقاشی، انگار دیر بازده‌اند. اگرچه کند پیش می‌روند، مخصوصا اگر وقت زیادی برای مشق کردن نداشته باشی، اما وقتی جا بیفتند می‌بینی ارزش وقت گذاشتن را داشته. 

۹۸/۰۴/۰۷

نظرات  (۶)

۰۷ تیر ۹۸ ، ۱۸:۵۷ پلڪــــ شیشـہ اے
چه قدر موافق بودم با صحبت هات.
حس و حالت رو موفق تذهیب و خطاطی خریدارم.
:*


پاسخ:
ممنونم. وای نمیدونی چه کیفی میده صدای قژژژ نوشتن با قلم :)) 
۰۷ تیر ۹۸ ، ۲۲:۰۷ پلڪــــ شیشـہ اے
من راهنمایی که بودم نستعلیق میرفتم
ولی معلی خیلی خاصه ^____^
ای جان. ما رو هم یاد کن موقع نوشتن
پاسخ:
عه پس تو که بلدی دختر دوباره خب برو سراغش :]

کلا باید نرم نرمک پیش برد و هییییچوقت رها نکرد خطاطی رو
۰۷ تیر ۹۸ ، ۲۲:۳۷ پلڪــــ شیشـہ اے
خیلی وقته کار نکردم. 
من عموما برای شروع چیزایی که بلد بودم و خیلی وقته دست نزدم یه ترسی دارم که "بابا دیگه بلدش نیستی" 
پاسخ:
این طور وقتا منم با خودم میگم :"بابا تهش اینه از صفر یاد میگیری دیگه. بزن به دلِ کار"


قورباغه ات را قورت بده
دقیقا حتی اسمشم قلبمو به تپش میندازه
سفارشی قبول میکنید؟همین جمله ی« ولایت....»
پاسخ:
لطف دارین شما ولی من چندماهی راه دارم تا قبول سفارش. اگر ‌یه روزی خواستین، بگین از همین استاد نقاشیان بپرسم. اسمشونو سرچ کنین میاد کاراشون. همه‌ی آثارشون فوق‌العاده‌ست، این کارشون محشر..
کار کردن از هر نوعش خوبه :) هیچوقتم دیر نیست

خوشابحالتون که در معیت استاد نقاشیان کار می کنید. وقتی کار می کنند آدم میخواد ساعت ها فقط زل بزنه و هیچ کار دیگه ای نکنه

پاسخ:
عه از نزدیک میشناسینشون؟ 
بله. پنجشنبه‌ها حقیقتا برای من یه جور دیگه‌ست.
نه اونقدر نزدیک ولی یک همایشی بودیم ایشونم بودند. کارگاه گذاشته بودند منم شرکت کردم، بعد یه ورکشاب دیگه گذاشتن باز من رفتم. خیلی خوش گذشت

یه احلام هم برای یادگاری نوشتن :)
پاسخ:
حالا اگه علاقه داشتین کلاساشونم بیایین :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">