یادداشت‌های روزانه‌ی من

یادداشت‌های روزانه‌ی من

دچار یعنی عاشق!!
و فکر کن که چه تنهاست اگر که
"ماهی کوچک"
دچار دریای بیکران باشد ..
.
.
من در اینستاگرام:

Instagram
Categories
Archive

کاش هنر های بسیاری داشتم !

سه شنبه, ۳ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۲۹ ب.ظ
اول و آخر... یار
برای من هر دوره ای اوجی داشته .. دبستان قاری مدرسه بودم هر سال هم رتبه هایی در منطقه و استان کسب میکردم. راهنمایی نقاشی میکردم، کارت پستال هایی میساختم با نقاشی کشیدن که حالا بعد از گذر این همه سال که دوباره در صندوقچه ی اسرارم(!) دیدمشان فکر نمی کنم دوباره بتوانم طراحی کنم.
دبیرستان اما دنبال شعر گفتن بودم. دنبال سفر نامه نویسی. دنبال روزانه نویسی. از بستنی خوردن توی مدرسه و کلاس های تابستانی بگیر تا نوشتن صحبت های بغل دستی ام شکوفه که حالا مادر شده است ..
دانشگاه اما شدیدا دنبال نوشتن بودم از اول اولش نمیدانم چرا .. آن قدر که با دوساعت فکر نهایت می توانستم یک بیت دست و پا شکسته شعر بگویم .. اما بیکار که میشدم می نوشتم.
حالا هم که چند وقتیست افتادم روی دور خطاطی .. خطاطی را هنوز خیلی وارد نیستم. یعنی اصلا وارد نیستم. فقط توی ذهنم افتاده بروم سمت خطاطی، تذهیب، خطاطی نقاشی ..
دوستی میگفت هیچ کدامش به دردت نخواهند خورد .. ذوق هنری نداشت شاید .. شاید هم درست میگفت !
ولی من همه ی این کار ها را برای دل خودم انجام دادم. حتی اگر هیچ کدامشان توی زندگی به کارم نیایند. هنر روح آدم را لطیف نگه می دارد. فکر میکنم اگر دنبال این کار ها نبودم نمی دانستم حتی دنیا چه شکلی ست. هنر دید آدم را عوض میکند.
جالبی همه ی دوران ها این بود که هیچ کدامش را کلاسی نرفتم. به نظر من بهترین آموزش برای شخص خود فرد است.. هزار تا استاد و دبیر و مربی بیاورند برایت هیچ فایده ای ندارد تا ته دلت کشش نداشته باشد به آن کار ..
آدم باید هر لذت حلالی را توی دنیا تجربه کند.. خدا گذاشته که لذت ببری و از نعمت هایش استفاده کنی و چه چیزی شیرین تر از کشیدن صدای قلم مرکب خورده روی کاغذ با دستان خودت ..

نظرات  (۸)

سلام
کاملاً باهات موافقم، هنر دل انسان رو زنده نگه میداره، تازه استادمون می‌گفت علامه دهر هم که باشی خطت خوب نباشه خیلی برات بده...
منم یه مدته دنبال خطاطی‌ام ولی میخوام برم کلاس به خودم باشه حوصله‌م نمیاد :(
پاسخ:
سلام
آره ..
به خودت زووور کن .. منم گاهی اینجوری میشم. البته تو چیزایی که علاقم کمتر باشه .
سلام !
پس کلاً حوصله دارین ! :|
پاسخ:
سلام
همون بیکار خودمون !!
سلام ...
خوبی؟؟
پاسخ:
سلام بر مهرنای عزیز :)

ممنون دوستم !
سلام
باخطاطی به شدیدترین وجه موافقم
خدا خیلی چیزا تو جعبه لهو و لعب دنیا گذاشته منتها اونایی که هدفشون رسیدن به خود خدا و کمال انسانیه هر لذت حلالی و تجربه نمیکنن خواهرم
سربلند باشی
پاسخ:
سلام

لهو لعب ک دیگه حلال نیست !

خدا نعمت گذاشته که استفاده کنیم دیگه.

البته من ممنونم از نظرتون معرفی می فرمودید خوشحال میشدیم.
وَمَا هَذِهِ الْحَیاةُ الدُّنْیا إِلَّا لَهْوٌ وَلَعِبٌ وَإِنَّ الدَّارَ الْآخِرَةَ لَهِی الْحَیوَانُ لَوْ کَانُوا یعْلَمُونَ(العنکبوت/64)
این زندگی دنیا چیزی جز سرگرمی و بازی نیست؛ و زندگی واقعی سرای آخرت است، اگر می‌دانستند.

منم چیزی حالیم نیست
اما نان گندم هم حلال خداست ولی امیرالمومنین نان جو میخوردن .
دیگه خاصیت سیر الی الله و به کمال مطلوب رسیدن اینه

سلامت باشید .نمیشناسیم هم و . دل نوشته ها رو دوست دارم و میخونم

پاسخ:
بله دیگه لهو لعب حرومه.


این شد حرف حساب!
گندم و جو..


درست می فرمایید.. البته ما درون حد نیسیم ولی خوبه ک پیروی کنیم..

خوشحال میشیم.

ممنون
۱۲ دی ۹۴ ، ۱۱:۵۶ بی نشان :)

"حتی اگر هیچ کدامشان توی زندگی به کارم نیایند. هنر روح آدم را لطیف نگه می دارد. فکر میکنم اگر دنبال این کار ها نبودم نمی دانستم حتی دنیا چه شکلی ست. هنر دید آدم را عوض میکند." خیلی قبول دارم این حرف رو. و یک چیز دیگه و اون این که معتقدم هنر و نگاه زیبایی شناختی به مسایل شدیدا روی ایمان و خداشناسی موثره. کسی که زیبایی یک گل رو نمی بینه نمی تونه زیبایی خداوند رو حس کنه. کسی که زیبایی یک خط رو نمی فهمه نمی تونه زیبایی کارهای خدا رو ببینه. اصلا به همسرم گفتم روی دید هنری فرزندانمون وقت بذاره. زیبا ببینن و زیبایی رو ببینن. البته از نوع حلالش. تازه هنر لطیف می کنه آدم رو و به قول اساتید تا لطیف نباشی هیچی از عالم بالا درک نخواهی کرد. فقط باید مواظب بود که انسان هنر رو وسیله ببینه نه هدف. که اگر هدف شد انحراف زیادی هم خواهد داشت.

+

خطاطی رو بدون استاد فکر نکنم خوب بشه یاد گرفت. ظرایف و ریزه کاری هایی هست که چشم کار ندیده ما نمی تونه اونها رو تشخیص بده.

+

نمونه کارهاتون رو بذارین ببینیم

+

با جمله آخرتون موافق نیستم. در تفسیر آیات مربوط به طالوت و جالوت وقتی طالوت به سپاهش بعد از تشنگی زیاد می رسن به یک نهر آب "قَالَ إِنَّ اللّهَ مُبْتَلِیکُم بِنَهَرٍ"، طالوت می گه هر کس از این نهر بخوره از من نیست مگر یه کف دست "إِلاَّ مَنِ اغْتَرَفَ غُرْفَةً بِیَدِهِ "، گفته اند این نهر "نهر دنیاست" کسی که ته دیگ دنیا رو دربیاره (نوشیدن آب نهر حلال بود) نمی تونه (نه اینکه طالوت ردش بکنه اصلا نمی تونه طرف) با ولی زمان خودش همراه بشه و به جنگ طاغوت بره. البته اساتید فن این حرفها رو گفتن از سطح ما بزرگتره این جملات.

ابوبصیر از امام صادق(ع) نقل کرده که فرمود: خداوند اصحاب طالوت را به وسیله نهر آبی امتحان کرد چنان که خدا فرمود: "ان الله مبتلیکم بنهر" اصحاب قائم هم چنین امتحان خواهند داشت.

پاسخ:
دقیقاااا حرف منم همینه !
+
خیلی موافق نیستم چند نفری میشناسم که بدون استاد و با تمرین و ممارست به جاهای خیلی عالی رسیدن در خطاطی .. تا حدی ک نمایشگاه زدند در همین تهران..

+
نه من آبرو دارم خواهر :))

+
خب قطعا استثنائاتی هم وجود داره .. دیدید که ولی زمانشون این حرف رو زده .. منم مخالف ضمائم نیستم ..
۲۳ دی ۹۴ ، ۱۷:۱۹ عطار کوچولو
چقدر خوب که هنر های مختلفی رو تجربه کردین.
و چقدر عجیب و بد که در مرحله ی بعدی زندگی، اون هنر رو به کلی گذاشتین کنار!
مگه میشه؟ خب بالاخره یه چیزی تهش براتون میمونه دیگه.

"چه چیزی شیرین تر از کشیدن صدای قلم مرکب خورده روی کاغذ با دستان خودت .. "
به نظرم اگه صدای قلم رو از هنر خطاطی بگیریم، خیلی از آدم ها دیگه ذوقی برای یادگیری‌اش ندارن!
تو دوران راهنمایی یکی از دلایل مهم علاقمندی‌ام به خطاطی همین "صدا دار " بودنش بود. :)


پاسخ:
ذوقش مونده . شاید اگه دوباره برگردم سمتش هنراشم برگرده . من ماهی ام ! فراموشی تو خونمه !
مث آب خوردن !


آخ آخ دقیقا ! عالیه صداش ..

و دیگر این که رجوع شود به اون پست ه هم ! فیلمه .
سلام مجدد :)
من یه دوستی دارم با شوهرش دوتایی هنرمندن. خودش نقاشی کار میکنه و تهذیب. شوهرش خط
تو خونه شون پر تابلوئه. خطش رو شوهرش نوشته و خودش تهذیب دورش رو کار کرده. واقعا جالبه. 
اگه علاقه داری حتما برو دنبالش. روح آدم نفس می کشه وسط این دنیای پوچ در پوچ که همه خودشون رو به سخیف ترین وسطح پایین ترین سرگرمی ها مشغول کردن.
پاسخ:
سلام :) :)

انقد خوشم میاد ریحان..
ان شاالله که خدا توفیقشو بده از هنر بتونیم بهتر خدا رو بشناسیم ..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">