یادداشت‌های روزانه‌ی من

یادداشت‌های روزانه‌ی من

دچار یعنی عاشق!!
و فکر کن که چه تنهاست اگر که
"ماهی کوچک"
دچار دریای بیکران باشد ..
.
.
من در اینستاگرام:

Instagram
Categories
Archive

دریا به دیده ی تر من گریه می کند...

جمعه, ۳۰ آبان ۱۳۹۳، ۰۸:۰۰ ب.ظ

بسم رب الح س ی ن (علیه السلام)

در بخشی از دعای چهل و هفتم صحیفه ی سجادیه می خوانیم:" ای خدایی که ائمه را حجت بر بندگانت قرار دادی.. ".

حال این به چه معناست؟ 

در تبعین جایگاه شناسی بخش امامت از نظرگاه امام سجاد(علیه السلام) این را می فرمایند: ائمه حجت بر مردم هستند که حجت به معنای دلیل و برهان است که دو بار معنایی دارد یکی معرفتی و دیگری حقوقی. بار معرفتی این است که ائمه گفتارشان، کردارشان و رفتارشان برهانی است آشکار بر صفات خدا. یعنی در فعل این که بنده هستند و مخلوق خدا رفتارشان نشان گر وجود خدا بر روی زمین است.

در رابطه با بار حقوقی و جزایی که با وجود امامی که حجت است دیگر عذری برای انحراف از حق باقی نمی ماند. *


+ حضرت آقا در رابطه با امام سجاد(علیه السلام) می فرمایند: امام سجاد(علیه السلام) کمر بست به تعلیم اخلاق و تغییر اخلاق در جامعه ی اسلامی. چرا؟ چون طبق تحلیل آن امام بزرگوار مشکلات اساسی دنیای اسلام که به فاجعه ی کربلا انجامید یک بخش مهمی ناشی بود از انحطاط اخلاق مردم و فساد اخلاقی مردم. اگر مردم از اخلاق اسلامی برخوردار بودند، یزید، ابن زیاد، عمر سعد و دیگران نمی توانستند آن فاجعه را بیافرینند.


* متن بالا نقل به مضمونی بود از برنامه ی پیشوای عارفان رادیو معارف.. 28 آبان.. ساعت 8:40 که خیلی دلم میخواست در همان زمان گوش بدهم لیکن با توجه به خاصیت دانلود آرشیو برنامه ها از این سایت توفیق گوش دادن نصیبم شد. سخنران خوش صحبتی بودند جناب امیر محسن عرفان و مثال های اخلاقی که زدند بنده را به فکر فرو برد.

همین! 

نظرات  (۷)

۰۷ آذر ۹۳ ، ۱۶:۴۱ علی ابن الرضا

 عن الحسن علیه السلام

 

  ان احسن الحسن الخلق الحسن

 

۰۷ آذر ۹۳ ، ۲۱:۱۵ کبوترِ حرم
بله...
مثل جامعه ی ما...
هعی..

پاسخ:
خیلی!
:(

سلام بزرگوار ( افسر جنگ نرم ).. خدا قوت..

الحمدالله سنگر ارزنده ایی دارید

انشالله به حقحضرت زهرا ( س ) تو راهتون موفق باشین و عاقبت بخیر

( راه الله، راه اهل بیت، راه شهدا)

خوشحال میشم جزء لینکای با ارزش شما قرار بگیرم و شما هم با افتخار جزء همسنگران ما قرار گرفتین..

التماس دعا فرج+شهادت

یاعلی


پاسخ:
سلام
ممنون لطف دارید خواهش میکنم.
سلام علیکم بزرگوار.. ممنون از لطفتون و حضورتون.. سنگر تاریک ما رو نورانی کردید... التماس دعا
پاسخ:
سلام
سلامت باشید. لطف شماست.
۰۹ آذر ۹۳ ، ۱۱:۱۲ ن. قربانی حق
سلام خواهر
خداقوت
ان شاءالله در تمامی مراحل زندگیت موفق و خوشبخت باشی
التماس دعای زیارت
پاسخ:
سلام از ما ست..
ممنونم ... به همچنین...
حتمن اگر قابل باشم..

امام موسی کاظم علیه السلام:

 

مَن دَعا قَبلَ الثَّناءِ عَلَی الله و الصَّلاهِ عَلَی النَّبِی (صلی الله علیه وآله) کَانَ کَمَن رَمی بِسَهمٍ بِلا وَتر

 

هر که پیش از ستایش بر خدا و صلوات بر پیغمبر (صلی الله علیه وآله) دعا کند چون کسی است که بی زه کمان کشد.

تحف‌العقول ، ص‌ 425

سلام خدا قوت
یک زمانی عاشق رادیو معارف بودم بدون شنیدن برنامه هاش خوابم نمی برد خصوصا شبها ارام بخش ترین ساعات با همین رادیو میشد تجربه کرد الان کمتر فرصت میشه خیلی دوست دارم اون روزهای خوب را دوباره احیا کنم
ممنون از مطالب خوبت
پاسخ:
سلام خواهر... منور فرمودی :)
قبول دارم... منم یه زمانی روی آورده بودم به رادیو جوان.. ایام محرم و صفری هم رادیو معارف.. خیلی حس خوبیه..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">