یادداشت‌های روزانه‌ی من

یادداشت‌های روزانه‌ی من

دچار یعنی عاشق!!
و فکر کن که چه تنهاست اگر که
"ماهی کوچک"
دچار دریای بیکران باشد ..
.
.
من در اینستاگرام:

Instagram
Categories
Archive

بیچاره دلم که ساخته از آب و آتش است...

پنجشنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۱۰ ب.ظ
اول و آخر... یار
اصلا یک وقت هایی باید بزنی به بیخیالی، به هیچ چیز فکر نکنی و از قانونِ طلائیِ "به درک" استفاده کنی. باید لم بدهی روی کاناپه های خیالت! یک وقت هایی باید بشوی مثلِ سال ها پیش! آن قدر بیخیال باشی که اگر فردا هر چهار زنگ را امتحان داشته باشی و نتوانی هیچ کدامش را بخوانی، آخرِ شب بزنی توی گوشِ هر چهارتا کتابُ بگویی یک طوری می شود حالا! بعد از شانست هر چهارتایش را امتحان نگیرند. باید به تهِ تهش فکر کنی! توی دانشگاهم همین است به تهش که فکر کنی میفهمی باید بخوانی البته! شبِ امتحان کششِ یادگیری اصولِ استفاده از بیست و هشت هزار و نهصد و سی و شش فرمول را نداری!
نه از این بیخیالی هایی که مثلِ صدای بَع بَع کردنِ این پسرکِ توی کوچه به همراهِ پدرش باشد، که همین الآن یک نفر دیگر هم از روی موتور همراهیشان کرد!
آرامشِ گوسفندی هیچوقت خوب نیست. از این آرامش هایی است که می گوید همسایه ات مُرد که مُرد، مادر و پدرت از دستت حرص خوردند که خوردند، عزیزت را ناراحت کردی که کردی! نه این اصلا این خوب نیست، باید اسلامی هم باشد دیگر.
نباید آن قدر آرام باشی که همه بگویند خیلی خوب است که انقدر آرامی! بعد ندانند که توی دلت داری جان می کَنی که این آتشِ زیرِ خاکستر زبانه نکشد و گرنه یک لیوان آب دستت می دادند. البته این را دقیق نمی دانم. نه... باید غمت توی خودت باشد. این یکی خوب است اصلا! برای خاموش کردنِ آتشت، خودت بلند شوی آب بخوری سنگین تری!
نباید خودت را بزنی به آن کوچه که البته حالا اتوبان شده است! چون این آرامشِ موقتی است. می دانی دلم؛ باید بیخیال و آرام را با هم باشی! نمی شود؟ چرا باید رُک و راست به خودت بگویی فدای سَرَت اصلا فدای خودت. نباید از بیست و چهار ساعت، بیست و هشت ساعتش را بخوابی که به هیچ چیز فکر نکنی و از همه ی زندگیَت بیفتی! نمیخواهی فرار کنی که، باید خیالت را راحت کنی. این می شود آرامش. هم درونی هم بیرونی. خیالت را راحت کنم دل جان! خودت، خودت را آرام کن!
همین!
۹۲/۰۶/۲۱

نظرات  (۲۸)

اول و آخرش دل را با عشق سرشته اند...
عشق یعنی تنهایی...
یعنی خلود، یعنی وحدت با "او"
پاسخ:
آفرین. بسیار عالی.
اصلا یک وقت هایی تنهایی خیلی هم خوب است!
سلام
میزبان کیلیک هایتان هستم با زیارت" سومین حرم اهل بیت ع در ایران"
یا علی

منم با بی خیالی موافقم..
البته نه مطلقش..:)
یه زمانی خب آدم خسته میشه دیگه..یه چند روزی هم بی خیال شدی عب نداره .. پای من!:دی
پاسخ:
بله.. جدی؟ قبول! میخواسم پای خودم بذارما!
به درک :دی
میدونی؟الان خام میاد.حال ندارم فکرکنم و بعد کامنت بذارم.
به درک...مگه نه؟ :#
پاسخ:
هِیـــن به من بودی؟
من به چیزایی که ارزششو نداره میگم فقط!
نه!
راستی چقد بیدار می مونی!
۲۲ شهریور ۹۲ ، ۱۱:۲۱ بے بازگشتــــ ...
 اَلمُؤمِنُ بَشرُهُ فی وَجِهِهِ وَحُزنُهُ فی قَلبِهِ؛
شادی مومن در رخسار او و اندوهش در دل است.

پاسخ:
بله... یاد همین افتادم گفتم باید غمت توی خودت باشه...
ممنون..
حرف های مردم مصداق خوبی هستن برای اصطلاح وزین "به درک"!
باور کن!

این دل ما این شکلی آروم نمیگیره!:(
بهانه میگیره و بی قراره!
پاسخ:
تو چرا سیاه کردی خودتو؟!!!
دقیقا! یک " به درک" ی به تمام حرف های بیخودی بگویی و خیال خودت را راحت کنی!

ای بابا.. حالا باهاش صحبت کن شاید گوش کرد! :(
روسیام چون! بدجور!
:((

سعیمو میکنم...!

دیشب امامزاده بودیم، یادتان با ما بود!
پاسخ:
پس زیارت قبول...  ممنونم واقعا:)
۲۲ شهریور ۹۲ ، ۱۳:۵۸ چادرم پرچم من
سلام. ی وقتایی واقعا حس می کنم قاطی کردی ! :)
دعات می کنم !

*انجام شد.
پاسخ:
سلام. هرچقدر متنو میخونم ربط نظرت به متنم رو متوجه نمیشم! چیزی جز واقعیت ننوشتم!
تشکر
بیچاره دلــــــــم ........
پاسخ:
بیچاره..
اسم لینک وبلاگتون جالبه..
:))
نه با تو نبودم...همینجوری گفتم...
دیشب استثناء  بود... :*
پاسخ:
:دی

آره خب آدم یه وقتایی بیخواب میشه :)
سلام 

شما هم فیلم " من مادر هستم " رو دیدن و از قانون طلایی به درک مطلعید ؟! ... 

راستش بعضی وقتا لازمه بگیم به درک ولی بیشتر وقتا نمیشه اینجوری بود ... 

ضمنا تا جاییکه میشه و توان آروم کردن دلت رو داری باید سنگینی این بار بر دوش خودت باشه ولی اگه دیدی سخته من معتقدم از کسی که بزرگتره و یا فهیمه باید حتما استفاده بشه حداقل برای شنیدن حرف دل ..حتی اگه نتونه کاری بکنه ...
پاسخ:
سلام خانم معلم
بله یادمونه... بله دیگه "یک وقت هایی"... اوهوم موافقم  :(
:)
پاسخ:
علیک لبخند :)
۲۳ شهریور ۹۲ ، ۰۲:۲۵ به رنگ آسمان
به درک !

حوصله کامنت دادن ندارم !

بابچه ها یه قراری گذاشتیم که میخوایم از امشب عملیش کنیم اگه خدا بخواد...
یه سربرو به http://www.sabzineh67.blogfa.com/
اگه دوست داشتی تو هم شروع کن :)
پاسخ:
ممنون که گفتی الان میرم سر میزنم :)
۲۳ شهریور ۹۲ ، ۱۴:۴۵ چادرم پرچم من
حس اشنایی بود این واقعیتایی که نوشتی! حس زمانایی که خودم قاطی میکنم اینجوری میشم! واس همین نوشتم ی وقتایی واقعا حس میکنم قاطی کردی!! چیزی که تحربشو زیاد دارم... :)
پاسخ:
آدمه دیگه یه وقتایی هم قاطی میکنه ولی تو این متن نه...
حرف های حاج اقا پناهیان رو در مبحث ارامش گوش کن..
البته شما هم اگه جای من بودی قاطی می کردی...
لایک هانی
پاسخ:
محدثه سادات ینی؟ ازینورا؟! 
۲۴ شهریور ۹۲ ، ۰۰:۲۱ باران نم نم...

یه روزی یه جایی یه کسی به من این قانون طلایی رو یاد داد.ولی با لفظ"به جهنم"!!!!!!!!!!!!

به درکم درسته یکمی (یکمی که چه عرض کنم)عامیانست...ولی عجیب تو این متن به دل می شینه...

یه جورایی آدم رو تحریک میکنی که بزنه به رگ بی خیالی و به اونی که ناراحتش کرده بگه؛

"به درکــــــــــــــــــــــــــــــ "!!!!!!!!!!!!

البته با پوزش فراوان از سایر مخاطبین و نویسنده.خودت می دونی که اصلا بی ادب نیستم ولی اینجا فضا واقعا فرق می کنه....

پاسخ:
بله دقیقن باید یه وقتایی فقط از این واژه استفاده کرد تا آرومت بگیره!!
بعله..
نوشته های دست چندم فرهاد جعفری را می مانست.
سلام. خوب بود.
پاسخ:
سلام
نوشته ی دست چندم داریم مگه؟ یعنی چی؟ فرهاد جعفری کی هست؟!
۲۴ شهریور ۹۲ ، ۱۹:۰۲ طاها رحمانی
سلام
دلم برای فلسفه تنگ شده بود!


دعوتید به جن زده!
پاسخ:
سلام
فلسفه؟؟ مربوط به این متنم بود؟!

متشکر
از دل نرود هرآنکه از دیده برفت ... :)
پاسخ:
بله.. استثنائات همیشه وجود داره.. چه عجب این طرفا :]
مهندس تبریک میگم فارغ التحصیلیتو..
اینجا چرا آیکن  ِ قلب  ِ شکسته نداره ؟
پاسخ:
برای من هم
سواله..
چرا؟!
۲۵ شهریور ۹۲ ، ۱۹:۴۹ باران نم نم...

مایه ی ننگی بیش نیستی...

کدوم دانکی خونی این هفته رفته یونی که تو جوجو مهندس دومیش باشی؟!!!

........................

امشب شب عید ما رو هم در دهاهایتان لحاظ بفرمایید...

عیدت مبارک دوستم...

پاسخ:
دانکی خون!! ههه، کاش بودم! کاش...
شما از کجا فهمیدی حالا؟؟ کلاس برگزار شد حضور غیاب هم اعمال!!یونی هم خیلی شلوغ بود!
حتمن لحاظ میکنم!! شما هم...
۲۵ شهریور ۹۲ ، ۲۲:۵۹ حسین(نای نی)

سلام

عیدتون مبارک

پاسخ:
سلام
متشکر.. همچنین..
۲۶ شهریور ۹۲ ، ۰۰:۴۷ باران نم نم...
برو جلو آینه دندون ۴ بالا سمت راستت رو نگاه کن،GPSای رو که داخلش لحاظ شده رو میتونی ببینی.مواظب باش آسیب نبینه که اون وقت مجبوریم از روش باران شهاب سنگی استفاده کنیم:)))))))))))))
امروز زنگ زدم مدیر گروهمون میگم فردا بیایم؟!
خیلی شیک و مجلسی همراه با ادبی ساختگی ازم پرسیدن:
_به ترم اولیا بگیم به شما هم بگیم؟!!!!!
یعنی نیا تا مهر...
شهر بازیِ دیگه،چه میشه کرد؟!!!
پاسخ:
فیلم خارجی زیاد نگاه میکنی؟؟!!
بله...
۲۶ شهریور ۹۲ ، ۲۲:۰۰ باران نم نم...

کلا فیلم نگاه نمی کنم چه برسه به خارجیش..مگر در مواقع خاص...

حال می کنم از ترس باران شهاب سنگی هم که شده سکوت اختیار کردی گلم...


پ.ن:کلاغ سیاه یونیتون آمارت رو داد...

پاسخ:
ترس؟! مگه هر چیزی رو باید جواب داد؟
عجب...
۲۶ شهریور ۹۲ ، ۲۳:۴۸ باران نم نم...
عجب گفتنت عجیب آشنا میزنه!!!!!!!!!!!!!
پاسخ:
والا اینو ما از بغل دستی دوم دبیرستانمون به ارث بردیم!

دست بکش بر سر و روی دلم :-(
پاسخ:
:'(
۰۳ مهر ۹۲ ، ۲۳:۰۰ مـَـ ه جَـبـیـטּ
برات مهم باشه ...
کِ دور و بَر ِ دلت چه خبره ..

آروم باش ..
اما
بیخیال نباش !
پاسخ:
به اندازه کافی آروم هستم. باید بیخیال بود!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">